آ

  • آراسته، حمیدرضا شناسایی مؤلفه ‏های مؤثر بر فرایند یاددهی-‏یادگیری، برای تربیت دانشجویان مهندسی با اشتغال‏ پذیری بالا [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 7-27]

ا

  • ابوالقاسمی نجف آبادی، مهدی بررسی رابطه میان خودکارآمدی ریاضی، رایانه و علوم با عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته ‏های مهندسی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 49-61]

  • اسحاقی، فاخته روند کمی گسترش آموزش مهندسی در ایران و چالش های ارتقای کیفیت آن [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 105-128]

  • اکبری، مرتضی تأثیر شایستگی‌های فردی و مالی بر قصد کارآفرینی دانشجویان خارجی: نقش میانجی انگیزه حفاظتی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 111-127]

پ

  • پازوکی، غلامرضا ترمودینامیک مهندسی شیمی: بازنگری در محتوا و آموزش [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 11-26]

  • پاشایی، عزیزه بررسی رابطه علی آموزش اقتصاد با سواد مالی، مهارت‌های تصمیم‌گیری و قصد کارآفرینی دانشجویان [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 1-23]

  • پورجمشیدی، حدیث تأثیر شایستگی‌های فردی و مالی بر قصد کارآفرینی دانشجویان خارجی: نقش میانجی انگیزه حفاظتی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 111-127]

ج

  • جمالی، معصومه شناسایی مؤلفه ‏های مؤثر بر فرایند یاددهی-‏یادگیری، برای تربیت دانشجویان مهندسی با اشتغال‏ پذیری بالا [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 7-27]

ح

  • حاتمی، علیرضا تأثیر شایستگی‌های فردی و مالی بر قصد کارآفرینی دانشجویان خارجی: نقش میانجی انگیزه حفاظتی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 111-127]

  • حسنی، محمد بررسی رابطه علی آموزش اقتصاد با سواد مالی، مهارت‌های تصمیم‌گیری و قصد کارآفرینی دانشجویان [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 1-23]

  • حسنی، محمد مدل‏ یابی تأثیر کیفیت برنامه درسی بر قصد کارآفرینی دانشجویان: نقش میانجی الهام کارآفرینانه و خلاقیت کارآفرینانه [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 29-53]

خ

  • خدایی، ابراهیم کیفیت آموزش مهندسی از دیدگاه تحلیل محتوای مقاله‏های منتشر شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 77-103]

  • خدایی، ابراهیم روند کمی گسترش آموزش مهندسی در ایران و چالش های ارتقای کیفیت آن [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 105-128]

  • خلیلی خضرآبادی، مهدیه مدل‏ یابی تأثیر کیفیت برنامه درسی بر قصد کارآفرینی دانشجویان: نقش میانجی الهام کارآفرینانه و خلاقیت کارآفرینانه [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 29-53]

د

  • درخشانی، امیرحسین رویکردی نو در کاهش بار روانی امتحان و افزایش یادگیری در آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 27-42]

ر

  • رضوانی، علیرضا شناسایی مولفه ‏های مهارت مباحثه در فرایند یادگیری طراحی معماری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 101-128]

ز

  • زرگرزاده، لیلا ترمودینامیک مهندسی شیمی: بازنگری در محتوا و آموزش [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 11-26]

س

  • ستاری، شفیعه مطالعۀ کیفی پیش‌بایست‌های اجرای رویکرد ترسیم برنامۀ درسی در رشته‌های مهندسی (مورد مطالعه: گروه‌های مهندسی دانشگاه کاشان) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 97-123]

  • ستوده قره باغ، رحمت رویکردی نو در کاهش بار روانی امتحان و افزایش یادگیری در آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 27-42]

  • سلمانی، معصومه بررسی رابطۀ بین روش تدریس، انگیزش و یادگیری دانشجویان (مقایسه‏ ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی) [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 91-109]

  • سلیمی، قاسم نگرش دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز به‏تناسب برنامه‏های درسی تحصیلات تکمیلی با رویکرد توسعه پایدار [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 27-47]

  • سوداگر، امیر مسعود ساختار و الگویی جدید بر پایۀ نیازهای حرفه‌ای برای تدریس درس زبان تخصصی مهندسی برق، یک مطالعۀ موردی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 83-100]

ش

  • شهبازی، کیومرث بررسی رابطه علی آموزش اقتصاد با سواد مالی، مهارت‌های تصمیم‌گیری و قصد کارآفرینی دانشجویان [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 1-23]

  • شهرکی، محمد رضا شناسایی آلویت‌بندی عوامل اثر گذاری کاهش داوطلبان رشته‌های مهندسی از دیدگاه دانش‌آموزان پایه دوازدهم (مطالعه موردی: شهرستان زاهدان) [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 83-106]

  • شیرین حصار، راضیه نگرش دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز به‏تناسب برنامه‏های درسی تحصیلات تکمیلی با رویکرد توسعه پایدار [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 27-47]

ص

  • صادقی نیا، زهره کیفیت آموزش مهندسی از دیدگاه تحلیل محتوای مقاله‏های منتشر شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 77-103]

ط

  • طاهری، سید محمود بررسی چالش‏های آموزش الکترونیکی درس احتمال و آمار مهندسی [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 125-150]

  • طاهری، سید محمود چارچوب ارتقای محتوای آموزش کارشناسی مهندسی عمران با رویکرد انتقال مهارت ‏های کارآفرینی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 1-25]

ع

  • عباسی، داود بررسی رابطۀ بین روش تدریس، انگیزش و یادگیری دانشجویان (مقایسه‏ ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی) [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 91-109]

  • عباسیان، حسین شناسایی مؤلفه ‏های مؤثر بر فرایند یاددهی-‏یادگیری، برای تربیت دانشجویان مهندسی با اشتغال‏ پذیری بالا [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 7-27]

  • عباسیان آرانی، علی اکبر مطالعۀ کیفی پیش‌بایست‌های اجرای رویکرد ترسیم برنامۀ درسی در رشته‌های مهندسی (مورد مطالعه: گروه‌های مهندسی دانشگاه کاشان) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 97-123]

  • عبداللهی، بیژن شناسایی مؤلفه ‏های مؤثر بر فرایند یاددهی-‏یادگیری، برای تربیت دانشجویان مهندسی با اشتغال‏ پذیری بالا [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 7-27]

  • عزتی، میترا تبیین رابطه شایستگی‏های دانش‏آموختگان فنی مهندسی و روحیه کارآفرینی با میانجی‏گری اخلاق حرفه‏ای مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 55-82]

  • علم الهدی، جمیله بررسی زیرساخت‌های فلسفی آموزش اخلاق مهندسی (یک بررسی نظام‌مند) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 25-41]

ف

  • فتحی، رضا مدل‏ یابی تأثیر کیفیت برنامه درسی بر قصد کارآفرینی دانشجویان: نقش میانجی الهام کارآفرینانه و خلاقیت کارآفرینانه [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 29-53]

  • فراستخواه، مقصود دغدغه کیفیت در آموزش مهندسی ایران زمینه‌کاوی تاریخی با تأکید بر فهم منطق ظهور کیفیت در این نوع آموزش در کشور [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 7-27]

  • فیض، جواد چالش‏ های آموزش عالی در رشته ‏های مهندسی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 129-143]

ک

  • کابلی، شهریار اثربخشی کارگاه مهارت‌افزایی کوتاه‌مدت گیربکس اتوماتیک بر مبنای مدل ارزیابی کرک پاتریک [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 43-63]

  • کریمی، پرهام ماندگارسازی رابطه توان خودرو به کمک تصاویر مناسب [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 65-95]

  • کلاهی، مهدی هم‏ افزایی رویکردهای مهندسی انسان‏ گرایانه، بوم‏ گرایانه، جهان‏ شمول و کل‏ نگر برای بازنگری آموزش مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 107-125]

  • کیخا، احمد کیفیت آموزش مهندسی از دیدگاه تحلیل محتوای مقاله‏های منتشر شده در فصلنامه آموزش مهندسی ایران [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 77-103]

گ

  • گرایی، احسان تحلیل ساختار دانشی آموزش مهندسی ایران با رویکرد هم ‏رخدادی واژگان طی سال‏ های 1378 تا 1401 [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 65-89]

  • گوگ‌ساز قوچانی، رقیه ماندگارسازی رابطه توان خودرو به کمک تصاویر مناسب [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 65-95]

  • گوگ‌ساز قوچانی، رقیه روش خلاقانه مهندسی برای شبیه‏ سازی ماندگار سامانه ‏های مهندسی در محیط‏ های نرم‏ افزاری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 63-81]

م

  • ماه آور پور، نسرین تأثیر شایستگی‌های فردی و مالی بر قصد کارآفرینی دانشجویان خارجی: نقش میانجی انگیزه حفاظتی [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 111-127]

  • محمدمرادی، اصغر آموزش درس «آشنایی با معماری جهان» در ایران: تحلیل مضمونی دیدگاه ‏های مدرسان [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 127-151]

  • محمدی، آرزو بررسی چالش‏های آموزش الکترونیکی درس احتمال و آمار مهندسی [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 125-150]

  • محمدی، آرزو چارچوب ارتقای محتوای آموزش کارشناسی مهندسی عمران با رویکرد انتقال مهارت ‏های کارآفرینی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 1-25]

  • محمدی، رضا روند کمی گسترش آموزش مهندسی در ایران و چالش های ارتقای کیفیت آن [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 105-128]

  • محمدی، مهدی نگرش دانشجویان مهندسی دانشگاه شیراز به‏تناسب برنامه‏های درسی تحصیلات تکمیلی با رویکرد توسعه پایدار [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 27-47]

  • مدنی، احمد مطالعۀ کیفی پیش‌بایست‌های اجرای رویکرد ترسیم برنامۀ درسی در رشته‌های مهندسی (مورد مطالعه: گروه‌های مهندسی دانشگاه کاشان) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 97-123]

  • مصطفوی، زینب السادات تبیین رابطه شایستگی‏های دانش‏آموختگان فنی مهندسی و روحیه کارآفرینی با میانجی‏گری اخلاق حرفه‏ای مهندسی [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 55-82]

  • معماریان، حسین ارزیابی درونی و برونی، برای ارتقای کیفیت در آموزش مهندسی، تجربه ‏های بین المللی و تلاش ‏های ملی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 29-55]

  • معماریان، غلامحسین آموزش درس «آشنایی با معماری جهان» در ایران: تحلیل مضمونی دیدگاه ‏های مدرسان [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 127-151]

  • ممیز، آیت‌اله چارچوب ارتقای محتوای آموزش کارشناسی مهندسی عمران با رویکرد انتقال مهارت ‏های کارآفرینی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 1-25]

  • منصوری، امیرحسین روش خلاقانه مهندسی برای شبیه‏ سازی ماندگار سامانه ‏های مهندسی در محیط‏ های نرم‏ افزاری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 63-81]

  • منیعی، رضا رویکردی جایگزین برای ارزیابی کیفیت در آموزش مهندسی: پیمایش مواجهه دانشجویان با زندگی دانشگاهی [دوره 25، ویژه نامه-زمستان 1402، 1402، صفحه 57-76]

  • مهاجران، بهناز بررسی رابطه علی آموزش اقتصاد با سواد مالی، مهارت‌های تصمیم‌گیری و قصد کارآفرینی دانشجویان [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 1-23]

  • مهاجران، بهناز مدل‏ یابی تأثیر کیفیت برنامه درسی بر قصد کارآفرینی دانشجویان: نقش میانجی الهام کارآفرینانه و خلاقیت کارآفرینانه [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 29-53]

  • مهدیه، امید بررسی رابطۀ بین روش تدریس، انگیزش و یادگیری دانشجویان (مقایسه‏ ای بین دانشجویان مهندسی و غیرمهندسی) [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 91-109]

  • میرشکاری، فائزه شناسایی آلویت‌بندی عوامل اثر گذاری کاهش داوطلبان رشته‌های مهندسی از دیدگاه دانش‌آموزان پایه دوازدهم (مطالعه موردی: شهرستان زاهدان) [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 83-106]

  • میرنظامی ضیابری، سیدمجید آموزش درس «آشنایی با معماری جهان» در ایران: تحلیل مضمونی دیدگاه ‏های مدرسان [دوره 25، شماره 98، 1402، صفحه 127-151]

ن

  • نصرتی هشی، کمال بررسی رابطه میان خودکارآمدی ریاضی، رایانه و علوم با عملکرد تحصیلی دانشجویان رشته ‏های مهندسی [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 49-61]

  • نصیری، صیاد اثربخشی کارگاه مهارت‌افزایی کوتاه‌مدت گیربکس اتوماتیک بر مبنای مدل ارزیابی کرک پاتریک [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 43-63]

  • نظرزاده زارع، محسن بحران کاهش تقاضا در رشته‏ های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در نظام دانشگاهی ایران: شناسایی راهکارها [دوره 25، شماره 99، 1402، صفحه 43-63]

ی

  • یزدانی، مجید شناسایی مولفه ‏های مهارت مباحثه در فرایند یادگیری طراحی معماری [دوره 25، شماره 100، 1402، صفحه 101-128]

  • یگانه، سمانه بررسی زیرساخت‌های فلسفی آموزش اخلاق مهندسی (یک بررسی نظام‌مند) [دوره 25، شماره 97، 1402، صفحه 25-41]